Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marijn en Desi - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marijn en Desi - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Marijn en Desi

21 December 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hoi allemaal,

Twee weekenden geleden zijn we Los Angeles gaan verkennen. Steven, de verloofde van Amanda, zou dat weekend afstuderen als fysiotherapeut. Dat ging gebeuren op zaterdag en dus gingen we de dag daarvoor alvast richting Los Angeles. Vanaf Phoenix is dat een uurtje of zes rijden als het verkeer meezit. Omdat Amanda gewoon moest werken die vrijdag reden we om vier uur ’s middags weg. Tegen een uurtje of negen (Los Angeles ligt in een andere tijdzone en dus was het daar een uur vroeger) kwamen we in ons hotel aan. Voor de gelegenheid waren de ouders van Steven naar Los Angeles gekomen net als de ouders van Amanda, Georjenna en David. Dit waren ook de gastouders van Marijn in het jaar dat hij hier woonde. Het was onwijs leuk om ze weer te zien / te ontmoeten. Het zijn hele lieve mensen en dus klikte het ook met Desi erg goed. Die avond zijn we allemaal snel naar bed gegaan. Voor Steven en alle familie omdat hij de dag daarna af zou studeren, voor ons omdat wij een drukke dag in Hollywood voor ons hadden.

De volgende ochtend hadden we de wekker om half acht omdat we om tien uur in Hollywood wilden zijn. Onze dag begon met het Hollywood museum. In dit museum van vier verdiepingen is alles te vinden waar je maar aan kan denken bij Hollywood. Zo is er veel geschiedenis te vinden over films van vroeger met daarbij bijvoorbeeld kledingstukken van Marilyn Monroe. Daarnaast zijn er nog allerlei dingen te vinden van films, series, toneelstukken, muziek en radio. Zo stonden er verschillende auto’s uit films, zoals een auto uit de film Dreamgirls met Beyoncé (vooral bij de vrouwen bekend…) en een auto van The Beverly Hillbillies. Daarnaast was er kleding te vinden van de eerste film van de Hungergames, High School Musical en kleding van Michael Jackson. Een erg bonte maar leuke verzameling.

Na het Hollywood museum hebben we ons aangemeld voor een celebrity homes tour. We gingen samen met nog 5 andere mensen en een gids in een cabrio busje. We kregen oordopjes zodat we onze gids, die ook de chauffeur was, konden verstaan. Eerst reden we over de sunsetboulevard waar hij ons allerlei bekende cafés en hotels heeft laten zien. Daarna gingen we naar Beverly Hills en was het tijd om de huizen van de beroemde sterren te bekijken. Sommige huizen waren zo goed afgeschermd, dat we er eigenlijk niks van konden zien, zoals bij Orlando Bloom, Ringo Starr (Beatles) en Phill Collins. Ook kwamen we langs het laatste huis waar Michael Jackson gewoond heeft en ook overleden is. Het huis was slecht zichtbaar, maar het hek ervoor was wel herkenbaar voor ons. Andere sterren schermen hun huis wat minder af. Zo konden we een gedeelte van het huis van Christina Aguilera zien. En Dr. Phill en Simon Cowell (bekend jurylid van allerlei talentenjachten en bedenker van Xfactor) hadden helemaal geen enorme struiken en hekken voor hun huis, waardoor we deze huizen heel goed konden bekijken. Volgens onze gids was Simon Cowell één van de leukste celebrities in Beverly Hills. Als hij namelijk thuis is en hij ziet de tourbus, checkt hij of er paparazzi is en zo niet komt hij naar buiten en gaat in gesprek met de mensen in de tourbus. Helaas gebeurde dit niet bij ons! Tom Cruise scheen dit ook te doen, maar hij woont niet meer in Beverly Hills. Nadat we deze huizen hadden bekeken, ging het busje naar Rodeo Drive, de bekende en duurste winkelstraat van Los Angeles. Helaas ook hier geen bekende sterren gespot, wel een aantal hele mooie dure auto’s! Doordat we op zaterdag deze tour deden, was het niet extreem druk op de weg, waardoor we nog tijd hadden voor wat extra’s. Na Rodeo drive nam onze gids ons daarom tot slot nog mee naar de top van de heuvel die Los Angeles in twee delen splitst. Op de top hadden we prachtig uitzicht over Los Angeles en ook het bekende Hollywoodteken in de heuvels konden we vanaf deze plek goed zien.

Na de tour gingen we naar Madame Tussauds in Hollywood. Hier waren alle bekende Hollywood figuren dan ook te vinden. De wassen beelden zijn onwijs gaaf omdat ze bijna niet van echt te onderscheiden zijn. Het was ook extra leuk omdat de sterren (de beelden) vaak in een grappige houding stonden waardoor je op een leuke manier met ze op de foto kon. Er waren drie verdiepingen, maar bij de eerste verdieping die we bezochten vonden Desi al haar grote held; Robert Pattinson. Daarnaast kwamen we nog ontelbare sterren tegen, een kleine greep uit de verzameling: Michael Jackson, Jim Carry, Beyoncé, Kobe Bryant, David Beckham, Steven Spielberg, Jack Nicholson, John Travolta en ga zo maar door. Aan het einde natuurlijk ook nog even op de foto met Shrek.
Als je bij Madame Tussauds het gebouw uit loopt, kom je op de Walk of Fame terecht. Hier hebben we een heel stuk overheen gelopen en veel sterren van sterren gezien zoals Bob Marley en Bruce Willis.

Op zondag zijn we met z’n allen naar Disneyland gegaan. Dat gaat om 8 uur open en dus kwamen wij natuurlijk voor 8 uur al aan om zo lang mogelijk in Disneyland te kunnen zijn. Het bestaat uit 2 parken en wij hadden speciale kaartjes waarmee we de hele dag heen en weer konden lopen tussen de twee parken. Aan het begin van de dag was het nog niet zo heel erg druk, maar in de middag waren echt overal mensen en waren de wachtrijen erg lang. Gelukkig kon je fastpasses halen bij veel attracties. Als je bij een attractie aankomt en je vraagt om een fastpass, dan staat daar een tijdstip op waarop je terug moet komen en dan hoef je niet in die lange rij te staan, maar mag je meteen doorlopen naar voren. Daar hebben we dan ook bij veel attracties gebruik van gemaakt! Nadeel was wel dat we daardoor erg veel heen en weer moesten lopen om op bepaalde tijden bij de attracties te zijn. Toen we om 11 uur weer naar de uitgang liepen, bleek dat we deze dag wel 23 kilometer gelopen hadden! Dat had Steven gemeten.
De allereerste attractie vonden we meteen één van de leukste. We gingen in een stoeltje voor een heel groot scherm zitten. Op het scherm waren hele mooie beelden te zien van Californië. Het stoeltje schommelde een beetje, we voelden wind en we roken bepaalde geuren die pasten bij het beeld, waardoor het net leek alsof we echt konden vliegen! Heel gaaf!
We zijn ook in een achtbaan geweest, voor Desi de allereerste keer een achtbaan met een looping. De achtbaan leek niet zo heel hard te gaan dus ze ging mee, maar achteraf was hij toch wel heel erg eng. Niet zo zeer de looping, maar hij ging heel hoog en daarna superhard naar beneden. Voor Desi was dit één keer en nooit meer! Een andere attractie die we super vonden was de Carsattractie. Van buiten zag je alleen dat je steeds met twee auto’s tegelijk een racebaan op ging, maar er was nog veel meer! Eerst ging je heel rustig met de auto door een soort dorpje en langs dingen zoals een drive-thru en een garage waar je banden verwisseld werden. Uiteindelijk kwam je buiten op een racebaan, tegelijk met nog een andere auto. Ineens ging de auto toen heel hard en werd het een soort race tegen de andere auto, heel erg leuk! We zijn ook nog bij een soort show geweest. Op een scherm zag je de zee en daar was een schildpad uit de film Finding Nemo te zien. Deze ging praten met de mensen in het publiek. Dit was heel apart, want hij kon ons echt zien. Hij beschreef mensen met wie hij wilde praten en kinderen in het publiek mochten hem ook vragen stellen die hij ging beantwoorden. Ook zijn bewegingen leken heel echt, en zijn mond bewoog precies mee als hij sprak. Best apart voor een schildpad op een scherm!
’s Avonds hebben we met z’n allen bij een Mexicaans Restaurant gegeten in Disney Downtown. Tot slot zijn we nog naar een hele mooie licht en watershow geweest! Er waren heel veel fonteinen met allerlei kleurtjes en op het omhoog spuitende water werden ook nog allerlei beelden geprojecteerd. Heel bijzonder en een mooie afsluiting van een superleuke dag!

Na Los Angeles hadden we maar anderhalve dag om uit te rusten want op woensdagavond zouden we naar een NBA basketbalwedstrijd gaan. Dit had Marijn alvast cadeau gekregen van Desi voor zijn verjaardag. Helaas waren we beiden wat ziekjes geworden en dus wisten we ’s ochtends nog niet of we ’s avonds wel zouden gaan. Gelukkig ging het goed genoeg om toch te gaan. De auto konden we vlak bij het stadion parkeren en na een security check werden we naar onze plek gewezen. Prachtige plaatsen in een groot stadion. Het was een wedstrijd tussen de Phoenix Suns en de San Antonio Spurs, beiden professionele teams. In deze competitie is een salaris van ruim tien miljoen per jaar helemaal niet raar.
Voor de wedstrijd zijn we nog even snel een klein drankje wezen halen, een kleine beker hier is wat ze in Nederlands als groot verkopen…
Het was een erg spannende wedstrijd die gelijk opliep, smullen voor de echte basketballiefhebber, maar ook als je niet van basketbal houdt vermaak je je prima tijdens zo’n wedstrijd. Tijdens bijna alle rustmomenten in de wedstrijd wordt er opgetreden door cheerleaders, circusartiesten, de gorilla mascotte of door the dancing dads (dansende vaders)… Super om te zien! De Spurs wonnen uiteindelijk met zes punten verschil. Het was een super avond!

Volgende uitstapje is een rondje langs allerlei verschillende national parken. Hierover horen jullie binnenkort meer!

• 21 December 2013 - 08:57

Ria Koppen:

Wat een gaaf verslag weer, wij genieten hier weer helemaal mee. Alvast heel fijne feestdagen !doegie X

• 21 December 2013 - 14:11

Jan En Mam:

Wat een top belevenissen weer! Die attractie met de stoel die voor een scherm beweegt, met geuren en wind door je haren, lijkt me super gaaf! En Dees in een echte achtbaan geweest! Toppie...ach ja ook weer meegemaakt. Misschien probeer ik je toch nog eens over te halen om in Walibi met mij in de Goliath te gaan! Weer een geweldig leuk verslag! Lieve groetjes, wij :))!

• 21 December 2013 - 19:12

Gert En Leny Van Den Hoven:

Wat een mooie tocht maken jullie, elke keer weer leuk om te lezen. Bed kt voor jullie leuke kerstkaart. Ook jullie hele fijne kerstdagen en een goed en gezond 2014 met hopelijk snel een baan. Maar voor nu geniet er nog van groetjes Gert en Leny.

• 21 December 2013 - 19:16

Tine:

Wauw wat beleven jullie stoere dingen! Geniet ervan.
    Hele fijne feestdagen. Gr.tine.

• 25 December 2013 - 16:34

Jos En Jenny Elten:

Hallo Desi en Marijn,

Wij zitten met tante J enny uit ZA bij tante Ria en oom Henk, en kunnen nu even reageren op jullie reisverslagen. Wij genieten er enorm van, het is net of we met jullie meereizen.
    Wat zijn jullie een boffers om dit allemaal te beleven. Bedankt voor jullie kerstkaart, en hoop dat dat onze ook aangekomen is.
    Wij wensen jullie fijne dagen toe en geniet nog verder van deze bijzondere reis.

Veel liefs en een dikke pakkerd van ome Jos en tante Jenny